La Marxa de les Terres del Gaià celebra la 17a edició reivindicant la conservació i protecció del riu

Els dies 1, 2 i 3 de maig es va fer la marxa recorrent el transcurs del riu Gaià de Santa Coloma de Queralt a Tamarit

Santa Coloma de Queralt

La Marxa de les Terres del Gaià celebra la 17a edició reivindicant la conservació i protecció del riu
La Marxa de les Terres del Gaià celebra la 17a edició reivindicant la conservació i protecció del riu | Cedida
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

La Marxa per les Terres del Gaià ha tornat a celebrar-se aquest 2026 arribant a la seva 17a edició. Com sempre, la marxa es va dur a terme a inicis de maig, concretament els dies 1, 2 i 3 de maig, organitzada per l’Associació Terres del Gaià. L’objectiu és fer un recorregut que busca reivindicar la conservació i la protecció d’aquest territori i del cabal ecològic del riu.

Divendres 1 de maig a Santa Coloma de Queralt hi engegava la marxa, amb una seixantena de persones, després d’un esmorzar ofert per l’Ajuntament. En aquella primera jornada es va fer parada per dinar a Santa Perpètua de Gaià i es va emprendre la marxa fins al Pont d’Armentera, on s’arribava a quarts de vuit del vespre.

El dia 2 es va sortir del Pont per arribar fins a Santes Creus, on els participants van fer una visita al monestir. Després es continuava fins a Vila-rodona, on es va dinar. Posteriorment la marxa va seguir cap a Vilardida, Montferri i es va acabar a Salomó a mitja tarda.

La tercera i última etapa, el dia 3, va sortir des de Salomó cap al Catllar i fins a la Riera de Gaià, on es va dinar. A la tarda es caminava fins a Tamarit, a la desembocadura del riu.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres