PIMEC valora positivament les mesures del BEI per afavorir el crèdit a les pimes

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
PIMEC valora positivament que el BEI hagi decidit ampliar el fons per concedir crèdit a les pimes (de 14.100 M€ a 17.000 M€) ja que demostra que, després de sis anys de crisi, Europa ha decidit finalment implementar mesures per afavorir el crèdit a les pime. La patronal feia molt temps que denunciava el tancament de l’aixeta del crèdit, i que havia demanat a Europa que optés per polítiques de reactivació econòmica, per tant, considera que és una bona notícia. Tot i així, cal veure com s’implementarà, el cost dels interessos d’aquests crèdits i la rapidesa a posar-se en marxa la mesura.

Per altra banda, les darreres dades sobre concessió de préstecs a empreses per part de l’ICO, en què el volum econòmic concedit fins al juny és un 47,3% menor al 2012, són molt preocupants. Sobretot perquè el Govern central havia anunciat que aquest any es concedirien préstecs per una suma de 22.000 M€, i fins al juny només se n’han atorgat 4.284 M€. PIMEC creu que és una mala notícia, ja que l’ICO hauria de ser una bona via de canalització de recursos econòmics cap a la pime.

Ja que la dotació econòmica per a pime del BEI serà atorgada al Govern d’Espanya directament, i que aquesta serà distribuïda per diversos canals –no només a través de l’ICO, sinó d’entitats bancàries-, PIMEC demana al Govern central que garanteixi unes condicions acceptables en la concessió d’aquests recursos econòmics o el crèdit continuarà sense arribar a les pime. El Govern d’Espanya ha de tenir en compte que és la seva tasca i responsabilitat, establir els procediments i les condicions idònies perquè no continuï passant el què acaben de demostrar les xifres de l’ICO: es guarden uns recursos per a la pime, però finalment no es concedeixen.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres