“Endesa Educa” ha ensenyat el valor de l’energia a més de 15.000 alumnes catalans durant el darrer curs escolar

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Un total de 15.357 estudiants de Catalunya, procedents de 246 centres docents, han participat durant el darrer curs escolar en el programa d’Educació d’Endesa, Endesa Educa, per aprendre a fer un ús eficient i racional de l’electricitat. Aquesta xifra suposa un fort increment respecte al curs anterior, ja que gairebé s’ha duplicat el nombre de participants, que aleshores van ser 8.853 amb la col·laboració de 129 escoles. Gran part de l’augment es deu al nou taller itinerant per a Primària Granja Energia.
L’objectiu és promoure una nova consciència sobre el valor de l’energia per tal de millorar la qualitat de vida, entenent la sostenibilitat i l’estalvi energètic com a punts essencials. Aquesta tasca s’ha portat a terme, durant el curs escolar 2012-2013, amb 349 activitats, cosa que suposa un increment percentual del 65% respecte del curs 2011-2012. D’aquestes, la major part (176) s’han realitzat al centre informatiu d’Endesa Educa, situat a la seu que té la Companyia a Barcelona, un centre d’exposició permanent i participatiu sobre l’Empresa i el món de l’energia que han visitat 4.655 alumnes.
A banda del centre informatiu, l’altre gruix important d’activitats que realitza Endesa Educa es fa a les instal·lacions, on s’explica el seu funcionament i la seva interacció amb el medi ambient. Al llarg del darrer curs escolar l’espai amb més visites guiades (116) ha estat, un any més, la Central Tèrmica de Cicle Combinat del Besós, que ha obert les portes a 2.762 persones.
Èxit de Granja Energia
L’augment en el nombre de participants es deu, en gran part, a Granja Energia, el nou taller per tercer i quart de primària que s’ha estrenat aquest curs. Es tracta d’una activitat itinerant que ha anat recorrent Catalunya amb 203 tallers en els quals hi han participat 5.481 alumnes. Aquesta activitat també s’ha realitzat a la resta de la Península, s’ha portat a les Canàries, Andalusia, Madrid, Galícia, Castella i Lleó, Aragó i Balears amb 1.200 tallers i la participació de 31.600 alumnes.
Mitjançant una sèrie d’experiments, els alumnes observen com es poden aprofitar les fonts d’energia renovables per generar energia útil per a la llar. Així, per exemple, poden veure una dutxa i una cuina solars, un petit aerogenerador o com es pot carregar el mòbil amb una placa fotovoltaica. L’objectiu de l’activitat és conscienciar els alumnes sobre el valor de l’energia i la importància d’un consum racional. Gràcies a la bona acollida durant aquest primer any de funcionament, és previst que el curs vinent Granja Energia visiti noves ciutats.
L’objectiu del programa
A través d’Endesa Educa, l’Elèctrica treballa per fomentar entre els joves el coneixement de l’energia des de l’educació, oferint a tots els centres recursos i activitats educatives gratuïtes. El seu objectiu és conscienciar sobre el valor energètic per comprendre la necessitat d’un consum eficient. A més, la iniciativa dedica part de les seves accions a formació per a ajuntaments, associacions de veïns i tècnics titulats.
L’objectiu és promoure una nova consciència sobre el valor de l’energia per tal de millorar la qualitat de vida, entenent la sostenibilitat i l’estalvi energètic com a punts essencials. Aquesta tasca s’ha portat a terme, durant el curs escolar 2012-2013, amb 349 activitats, cosa que suposa un increment percentual del 65% respecte del curs 2011-2012. D’aquestes, la major part (176) s’han realitzat al centre informatiu d’Endesa Educa, situat a la seu que té la Companyia a Barcelona, un centre d’exposició permanent i participatiu sobre l’Empresa i el món de l’energia que han visitat 4.655 alumnes.
A banda del centre informatiu, l’altre gruix important d’activitats que realitza Endesa Educa es fa a les instal·lacions, on s’explica el seu funcionament i la seva interacció amb el medi ambient. Al llarg del darrer curs escolar l’espai amb més visites guiades (116) ha estat, un any més, la Central Tèrmica de Cicle Combinat del Besós, que ha obert les portes a 2.762 persones.
Èxit de Granja Energia
L’augment en el nombre de participants es deu, en gran part, a Granja Energia, el nou taller per tercer i quart de primària que s’ha estrenat aquest curs. Es tracta d’una activitat itinerant que ha anat recorrent Catalunya amb 203 tallers en els quals hi han participat 5.481 alumnes. Aquesta activitat també s’ha realitzat a la resta de la Península, s’ha portat a les Canàries, Andalusia, Madrid, Galícia, Castella i Lleó, Aragó i Balears amb 1.200 tallers i la participació de 31.600 alumnes.
Mitjançant una sèrie d’experiments, els alumnes observen com es poden aprofitar les fonts d’energia renovables per generar energia útil per a la llar. Així, per exemple, poden veure una dutxa i una cuina solars, un petit aerogenerador o com es pot carregar el mòbil amb una placa fotovoltaica. L’objectiu de l’activitat és conscienciar els alumnes sobre el valor de l’energia i la importància d’un consum racional. Gràcies a la bona acollida durant aquest primer any de funcionament, és previst que el curs vinent Granja Energia visiti noves ciutats.
L’objectiu del programa
A través d’Endesa Educa, l’Elèctrica treballa per fomentar entre els joves el coneixement de l’energia des de l’educació, oferint a tots els centres recursos i activitats educatives gratuïtes. El seu objectiu és conscienciar sobre el valor energètic per comprendre la necessitat d’un consum eficient. A més, la iniciativa dedica part de les seves accions a formació per a ajuntaments, associacions de veïns i tècnics titulats.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
