El Ple del Consell Comarcal aprova un conveni de col·laboració amb els ajuntaments per a la gestió de la documentació electrònica

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Ple del Consell Comarcal del passat dilluns dia 29 de juliol va aprovar el conveni de col·laboració amb els ajuntaments de la comarca per a la salvaguarda de la documentació electrònica i d’aquesta manera fer front a la problemàtica derivada de la progressiva implementació de la tramitació electrònica en l’administració local
Mitjançant aquest conveni, els tècnics de l’Arxiu Comarcal es faran càrrec de definir, aplicar i mantenir un sistema de gestió dels documents ofimàtics dels ajuntaments, així com d’executar la transferència de la documentació electrònica que reben i generen els consistoris a un servei d’arxiu electrònic.

El servei d’arxiu electrònic és bàsic per a la salvaguarda de la documentació electrònica perquè assegura la no obsolescència dels documents i la seva migració a nous formats, el ressegellat automàtic de la documentació cada 4 anys per evitar la seva caducitat i la prestació d’un servei d’evidència electrònica amb la informació necessària per tenir valor com a prova en un procediment administratiu o judicial.

 S’espera que ben aviat tots els ajuntaments de la comarca procedeixin a la seva aprovació en els respectius plens i que el conveni sigui executiu a partir de l’any 2014.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres