Catalunya reutilitza prop de 27 hm3 d’aigua durant el 2012 per usos agrícoles, recreatius i municipals

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Durant l’any 2012 s’han reutilitzat prop de 27 hectòmetres cúbics d’aigua regenerada, segons dades de l’Agència Catalana de l’Aigua. Aquest cabal s’obté sotmetent l’aigua sanejada a les depuradores públiques catalanes a un tractament de regeneració perquè assoleixi els nivells requerits per al seu ús posterior, tal com estableix el Reial Decret 1620/2007.
D’aquesta manera s’evita extreure del medi els 27 hm3 de consum que es satisfan amb l’aigua regenerada, amb el consegüent benefici mediambiental.
Aquesta aigua regenerada es destina a reg agrícola, de zones urbanes i camps de golf- neteja de carrers, recàrrega d’aqüífers i generació de cabals de manteniment, entre altres usos.
D’aquests 27 hectòmetres, 18,4 s’han destinat a usos ambientals, 5,6 a usos recreatius, prop de 2 per usos agrícoles i 0,4 a usos municipals.
Cal tenir en compte que s’han mantingut, respecte els anys immediatament anteriors, els volums reutilitzats per usos agrícoles, recreatius i municipals, mentre que els volums destinats a usos ambientals han disminuït lleugerament.
Cal destacar l’entrada en servei, a l’octubre de 2012, del tractament terciari que recupera les aigües depurades de Vila-seca/Salou i de Tarragona. Aquesta nova planta, construïda amb l’ajut de fons de cohesió europeus, subministra aigua regenerada per usos industrials als polígons petroquímics de Tarragona, substituint consums d’aigua potable i captacions en el riu Gaià i l’Ebre.
D’aquesta manera s’evita extreure del medi els 27 hm3 de consum que es satisfan amb l’aigua regenerada, amb el consegüent benefici mediambiental.
Aquesta aigua regenerada es destina a reg agrícola, de zones urbanes i camps de golf- neteja de carrers, recàrrega d’aqüífers i generació de cabals de manteniment, entre altres usos.
D’aquests 27 hectòmetres, 18,4 s’han destinat a usos ambientals, 5,6 a usos recreatius, prop de 2 per usos agrícoles i 0,4 a usos municipals.
Cal tenir en compte que s’han mantingut, respecte els anys immediatament anteriors, els volums reutilitzats per usos agrícoles, recreatius i municipals, mentre que els volums destinats a usos ambientals han disminuït lleugerament.
Cal destacar l’entrada en servei, a l’octubre de 2012, del tractament terciari que recupera les aigües depurades de Vila-seca/Salou i de Tarragona. Aquesta nova planta, construïda amb l’ajut de fons de cohesió europeus, subministra aigua regenerada per usos industrials als polígons petroquímics de Tarragona, substituint consums d’aigua potable i captacions en el riu Gaià i l’Ebre.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
