El Govern autoritza l’ampliació de la contractació de personal per a la campanya forestal del 2013

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Govern va signar en la seva reunió d’aquest dimarts, l’acord pel qual s’autoritza al Departament d’Interior per a l’ampliació de la contractació dels recursos humans en el marc del Programa campanya forestal 2013 adreçat a la lluita contra els incendis forestals.

El Departament d’Interior, a través de la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments de Catalunya, està duent a terme la campanya de lluita contra els incendis forestals que va ser autoritzada mitjançant l’Acord del Govern de 7 de maig de 2013, pel qual s’autoritzava la contractació del personal necessari per donar suport a la capacitat operativa dels efectius del cos de Bombers de la Generalitat davant la previsió d’incendis forestals en arribar els mesos d’estiu. Així, es va preveure un reforç addicional dels equips d’extinció d’incendis i del personal de suport operatiu per a la campanya forestal de l’any 2013.

El Govern ha autoritzat l’ampliació de la contractació de 709 places de determinades categories de personal laboral temporal fins al 15 de setembre de 2013, en base a l’informe operatiu del Cos de Bombers, el qual ha analitzat, a nivell tècnic, l’evolució del risc d’incendi forestal a Catalunya, amb l’objectiu de donar-ne la millor resposta operativa possible.

Amb l’ampliació de la contractació dels recursos humans, el Departament d’Interior dóna compliment a allò exposat en seu parlamentària el passat mes de maig, quan el Conseller d’Interior, Ramon Espadaler, va exposar que la Campanya Forestal 2013 seria una campanya “modulable”, la qual s’adaptaria tant a les condicions meteorològiques com als condicionants meteorològics que determinen el risc d’incendi forestal.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres