Aprovada la concessió de la Medalla d’Or de la Vila de Montblanc al Club Excursionista Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat dimecres 4 de setembre el Ple de l’Ajuntament de Montblanc va aprovar per unanimitat concedir la Medalla d’Or de la vila de Montblanc al Club Excursionista Montblanc, en motiu dels seus 50 anys d’existència. El lliurament de la medalla a l’entitat montblanquina tindrà lloc el dissabte 7 de setembre, després del Pregó de Festes.

Una mica d’història
L’any 1958 un grup de montblanquins, als qui els agradava gaudir de la natura anant a la muntanya, van engrescar-se a intentar formar una entitat que els permetés tenir una identitat, i on poder trobar-se i planejar noves sortides. En aquells temps no era fàcil, s’havien de seguir molts tràmits burocràtics per fundar una entitat, calien un mínim de socis concrets que, en un poble com Montblanc, costava molt de tenir. Però no es van tirar enrere. Gràcies a Sebastià Tous, que va ser el primer president, van contactar amb el Club Excursionista Collserola de Barcelona, que va passar a ser l’entitat mare del grup del nostre poble, i que va convertir-se en la delegació de Montblanc d’aquesta entitat.

De mica en mica es van fer nous socis i es va anar ampliant la llista. Feien moltes activitats i excursions que, si tenim en compte que no es disposava de cotxes, tenen molt de mèrit.

Cal remarcar que la censura mirava amb lupa tot el que feien les entitats que es van poder fundar en aquells anys. De fet, era l’única manera de poder-se reunir vàries persones. No cal dir que fruit de la repressió, quan anaven a la muntanya, podien parlar lliurement de les seves inquietuds, cantar les cançons prohibides i lluir a les seves motxilles l’estimada senyera.

D’aquesta manera es va arribar al mes de juny de l’any 1963. S’havia aconseguit el nombre de socis necessari per poder tenir una identitat pròpia, i va ser llavors quan l’entitat va poder anomenar-se Club Excursionista Montblanc, amb els seus propis estatuts i amb un local on poder trobar-se.

El Club Excursionista Montblanc és una de les entitats més antigues de la vila creades en època franquista.
Arribats als cinquanta anys d’aquests fets, l’entitat vol commemorar aquesta fita amb diverses activitats que s’aniran fent al llarg de l’any.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres