Els templers tornen a Montblanc després de 700 anys
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
A l’església de Sant Francesc de la Vila Ducal de Montblanc, l’Orde del Temple va celebrar el seu últim Capítol el 23 d’abril de 1307, abans del seu procés. I el 7 d’octubre de 1312 van ser confinats en aquesta vila tots els templers de la Corona d’Aragó detinguts que van sobreviure als interrogatoris i turments a què van ser sotmesos, per ser conduïts davant l’arquebisbe de Tarragona dues setmanes més tard.
Ara, el dissabte dia 28 de setembre de 2013, després de 700 anys els cavallers templers tornen a Montblanc, però aquesta vegada per celebrar la seva investidura anual, que sigui dit de pas, és la primera que es fa a Catalunya.
La recepció oficial d’honor presidida per l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu, tindrà lloc a la plaça Major a les 10 del matí. Els postulants seran investits cavallers i dames templers, pel Gran Mestre i Príncep Regent S.A.E. Fernando Campelo Pinto Pereira de Sousa Fontes, a l’església de Santa Maria la Major a les 8 del vespre en missa solemne oficiada per l’arxiprest de la Conca de Barberà i plebà de Montblanc, Mn. Albert Palacín i Artiga.
Es culminaran els diversos actes amb un sopar de gala que se celebrarà a l’Hostatgeria de Poblet, a la qual també hi assistiran el llegat magistral i prior del Gran Priorat d’Espanya, Josep Joan i Buixeda, l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu, l’arxiprest de la Conca de Barberà i plebà de Montblanc, Mn. Albert Palacín; l’abat del Reial Monestir de Santa Maria de Poblet, Josep Alegre; i el cap dels Mossos d’Esquadra de Montblanc, el sotsinspector Lluís Gonzaga Ticó i Claveria.
Ara, el dissabte dia 28 de setembre de 2013, després de 700 anys els cavallers templers tornen a Montblanc, però aquesta vegada per celebrar la seva investidura anual, que sigui dit de pas, és la primera que es fa a Catalunya.
La recepció oficial d’honor presidida per l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu, tindrà lloc a la plaça Major a les 10 del matí. Els postulants seran investits cavallers i dames templers, pel Gran Mestre i Príncep Regent S.A.E. Fernando Campelo Pinto Pereira de Sousa Fontes, a l’església de Santa Maria la Major a les 8 del vespre en missa solemne oficiada per l’arxiprest de la Conca de Barberà i plebà de Montblanc, Mn. Albert Palacín i Artiga.
Es culminaran els diversos actes amb un sopar de gala que se celebrarà a l’Hostatgeria de Poblet, a la qual també hi assistiran el llegat magistral i prior del Gran Priorat d’Espanya, Josep Joan i Buixeda, l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu, l’arxiprest de la Conca de Barberà i plebà de Montblanc, Mn. Albert Palacín; l’abat del Reial Monestir de Santa Maria de Poblet, Josep Alegre; i el cap dels Mossos d’Esquadra de Montblanc, el sotsinspector Lluís Gonzaga Ticó i Claveria.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
