Gran Festa del Sagrat Cor a Solivella

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Solivella va segellar de forma solemne i participada una nova festa del Sagrat Cor, que es va iniciar ja, pel que fa als actes programats, el divendres 6 de setembre amb la celebració del Sagrament de la Penitència i va continuar dissabte dia 7, a quarts de 6 de la tarda, amb una festa infantil amb el Mag Giovanni. A l’acabar l’espectacle, va ser moment de gaudir d’un molt participat berenar i, finalment, a les 8 del vespre, arribaria una missa de vigília.
Diumenge a les 12 del migdia, missa i, a les 7 de la tarda, les campanes van repicar de forma ben sonora per anunciar l’inici de la festa.
Amb l’arribada de dilluns arribaria el dia més lluït i el de la celebració de la festa pròpiament dit, amb la tradicional processó com a eix central.
Els actes van començar de bon matí, a les 9, amb una missa primera, per passar al punt del migdia, a la solemne celebració de l’eucaristia, que va ser presidida per Mn. Joaquim Gras, a més de tenir la presència de 17 capellans, 10 escolans, 4 seminaristes i l’acompanyament del cor parroquial de Solivella.
Tot seguit, no va faltar l’ofrena floral a la Mare de Déu de la façana i lluïda ballada posterior dels gegants acompanyats dels grallers “Lus Xipellis”.
Ja a les 8 del vespre, va arribar l’acte més esperat i participat, la processó en honor del Sagrat Cor de Jesús, amb l’acompanyament de la Banda Triomfal de Tarragona, enmig de l’incomparable marc dels engalanats carrers pels veïns i veïnes de la localitat, amb les respectives capelletes i el colorit propi de les catifes de flors i els diferents quadres bíblics.
La processó va ser presidida per l’alcalde de la localitat, Enric Capdevila; el director de Cultura a Tarragona, Jordi Agràs; la regidora de Cultura i de la Dona de la localitat; el president de la Cooperativa de l’Espluga de Francolí i de Solivella; el Fill Predilecte de la localitat, Anton Sans, i la Filla Adoptiva de la localitat, Pilar Artola, i sota pal·li, el plebà de Montblanc i arxiprest de la Conca de Barberà, Mn. Albert Palacín, i, al davant, juntament amb els escolans, el rector de la parròquia, Mn. Magí. I, tot plegat, enmig d’un ambient de recolliment, només trencat per les encertades notes de la Banda Triomfal de Tarragona i un temps que va acompanyar.
Els actes van continuar dimarts amb una missa pels difunts del poble i diumenge acabaran amb la missa commemorativa de la Dedicació de l’església i entrada dels nous escolans.
Diumenge a les 12 del migdia, missa i, a les 7 de la tarda, les campanes van repicar de forma ben sonora per anunciar l’inici de la festa.
Amb l’arribada de dilluns arribaria el dia més lluït i el de la celebració de la festa pròpiament dit, amb la tradicional processó com a eix central.
Els actes van començar de bon matí, a les 9, amb una missa primera, per passar al punt del migdia, a la solemne celebració de l’eucaristia, que va ser presidida per Mn. Joaquim Gras, a més de tenir la presència de 17 capellans, 10 escolans, 4 seminaristes i l’acompanyament del cor parroquial de Solivella.
Tot seguit, no va faltar l’ofrena floral a la Mare de Déu de la façana i lluïda ballada posterior dels gegants acompanyats dels grallers “Lus Xipellis”.
Ja a les 8 del vespre, va arribar l’acte més esperat i participat, la processó en honor del Sagrat Cor de Jesús, amb l’acompanyament de la Banda Triomfal de Tarragona, enmig de l’incomparable marc dels engalanats carrers pels veïns i veïnes de la localitat, amb les respectives capelletes i el colorit propi de les catifes de flors i els diferents quadres bíblics.
La processó va ser presidida per l’alcalde de la localitat, Enric Capdevila; el director de Cultura a Tarragona, Jordi Agràs; la regidora de Cultura i de la Dona de la localitat; el president de la Cooperativa de l’Espluga de Francolí i de Solivella; el Fill Predilecte de la localitat, Anton Sans, i la Filla Adoptiva de la localitat, Pilar Artola, i sota pal·li, el plebà de Montblanc i arxiprest de la Conca de Barberà, Mn. Albert Palacín, i, al davant, juntament amb els escolans, el rector de la parròquia, Mn. Magí. I, tot plegat, enmig d’un ambient de recolliment, només trencat per les encertades notes de la Banda Triomfal de Tarragona i un temps que va acompanyar.
Els actes van continuar dimarts amb una missa pels difunts del poble i diumenge acabaran amb la missa commemorativa de la Dedicació de l’església i entrada dels nous escolans.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
