El PAM destina 1.132.072,79 euros a la Conca de Barberà

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Ple de la Diputació de Tarragona va aprovar el passat divendres al matí la distribució dels recursos del Pla d’Acció Municipal (PAM) per aquest any 2013, que impulsa la institució en benefici del món local de la demarcació. Prop de 17 milions d’euros que serviran per fer realitat noves inversions i per ajudar a sufragar les despeses corrents dels municipis i les entitats municipals descentralitzades. Aquesta dotació forma part dels 73,5 milions d’euros que la Diputació de Tarragona destinarà amb aquest objectiu al llarg del període 2012-2017.

La dotació del PAM d’aquest any ascendeix a 16.610.340,84 euros i dóna resposta a prop de 200 peticions fetes des dels ens locals de la demarcació, ja sigui a través del programa d’Inversions com del de Despesa Corrent. Pel que fa al programa d’Inversions, aquest està destinat a l’execució d’obres i l’adquisició de béns que afectin serveis de competència municipal. La Diputació de Tarragona aporta una quantitat màxima corresponent al 95% del pressupost, segons els criteris establerts a les bases. La dotació total del programa d’Inversions és de 9.655.638,51 euros.
En el cas concret de la Conca de Barberà, el PAM ascendeix a un total d’1.132.072,79 euros, 695.384,29 dels quals corresponen a inversió i 436.688,50 euros a manteniment.

D’altra banda, a través del programa de Despesa Corrent, la Diputació subvenciona fins al 100% del cost de la sol·licitud, per tal de fer front als càrrecs derivats de la reparació, manteniment i conservació d’edificis i equipaments públics, i d’aquells relacionats amb l’enllumenat públic, vies públiques, parcs i jardins, transport col·lectiu urbà i serveis  generals. En total, la dotació per al programa de Despesa Corrent és de 6.954.702,33 euros.

El PAM: una eina imprescindible per al món local
El Pla d’Acció Municipal de la Diputació de Tarragona s’ha consolidat com un ajut imprescindible per al món local, que actualment té grans dificultats econòmiques, en especial, els municipis petits. De fet, per a la institució supramunicipal, els municipis són la primera referència d’actuació, motiu pel qual vetlla per donar resposta a les necessitats i inquietuds dels ajuntaments del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.

Així ho va posar de manifest el president de la Diputació, Josep Poblet, durant la roda de premsa que es va celebrar, en la qual van participar també el vicepresident de la Diputació Josep M. Cruset, i el diputat del delegat del Pla d’Acció Municipal, Daniel Masagué. Josep Poblet va destacar que “és un goig poder exhibir aquestes xifres en temps de dificultats”, fent referència a l’evolució de les dotacions del PAM al llarg dels anys que va demostrar amb un gràfic. A més, va posar de manifest que “la dotació del PAM per aquest any és més alta que la dotació sencera dels plans quadriennals 1992-1995 i 1996-1999”.

El president de la Diputació es va mostrar molt satisfet de “poder donar aquesta embranzida al municipalisme”, tot destacant que “la Diputació ha hagut d’optimitzar recursos i fer molts esforços per poder donar més als municipis en temps de crisi”. Per la seva banda, el vicepresident de la Diputació Josep M. Cruset va ressaltar que la quantitat que reben els ajuntaments és de “pagament immediat”, és a dir, que “el Pla d’Acció Municipal de la Diputació de Tarragona és una garantia absoluta per al món local”.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres