Cinquena Festa de la Verema organitzada per l’AMPA de l’Escola de Blancafort

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Igual que l’any passat per aquestes mateixes dates, el passat dia 29 de setembre va tenir lloc la 5a edició de la Festa de la Verema per a nenes i nens, organitzada en tot el seu conjunt per l’AMPA de l’Escola de Blancafort.

La festa es va iniciar a les 10 h del matí amb una trobada a l’escola, des d’on la comitiva es va traslladar, tot caminant, a un camp de vinya proper i prèviament seleccionat, cedit pel senyor Magí Baltà a qui l’AMPA dóna les gràcies.

Els participants, al voltant d’una trentena de nenes i nens més acompanyants, van anar arribant dins d’un ambient festiu i amb moltes ganes de treballar, ja que immediatament es va donar el toc d’inici i sense perdre segon, es van dedicar a la feina collint el raïm que els esperava, sempre sota la tutela de les seves mares i pares.

La collita es va realitzar sobre la varietat parellada, i s’ompliren en total 21 cabassos. Fent una apreciació subjectiva del raïm collit, atenent a la capacitat i nombre dels cabassos, pot estimar-se un pes al voltant dels 525 kgs, que van ser carregats en un transport adequat.

Després de recollir els raïms, esmorzar per a tots en una era propera a la vinya amb la finalitat de reposar forces.

Posteriorment, ja en el nostre local social, es va procedir a preparar l’equipament necessari per a la transformació del raïm collit en most. Tenint en compte el vessant pedagògic i cultural de la jornada, l’elaboració es va realitzar en la seva manera tradicional, o sigui amb el xafat directe exercit pels nens i nenes que, mitjançant torns organitzats, va permetre la participació de tots. Fent un càlcul estimatiu podem quantificar en 390 l de most obtingut.

En aquesta jornada es va oferir als presents la possibilitat d’obtenir la mistela elaborada en anys anteriors, convenientment envasada i retolada amb etiquetes commemoratives fetes pels mateixos nens i nenes.

Des d’aquí, només ens cal enviar la nostra felicitació a les nenes i nens pel seu esforç i el treball ben fet.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres