Poblet va acollir la presentació del I Festival Internacional d’Orgues de Poblet

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Monestir de Poblet, conjuntament amb la Fundació Populus alba, organitza el Primer Festival Internacional Orgues de Poblet, que tindrà lloc a l’Església de l’Abadia del Monestir els propers 19 d’octubre, 16 i 23 de novembre.
El Festival, dirigit per Josep Antoni Peramos, monjo de Poblet, farà sonar l’Orgue Major, obra del mestre orguener Andreas Metzler, de la prestigiosa casa suïssa Metzler Orgelbau. Aquest instrument, de recent construcció, és de composició i harmonització barroques, amb 61 registres repartits en tres teclats manuals i pedal. El nombre de tubs és d’uns 3.500, el més gran dels quals té uns 5 metres de longitud, i 1 centímetre el més petit. Secret construït en roure. Teclat de transmissió mecànica suspesa. Transmissió de notes totalment mecànica. Caixa de roure massís, dissenyada d’acord amb la sòbria estètica cistercenca de l’església abacial de Poblet.
L’acte de presentació a la nostra comarca es va fer aquest passat dimarts dia 1 d’octubre, en el marc de la sala d’actes de l’Hostatgeria del monestir. En l’acte de presentació, el pare Abat va voler fer avinent la voluntat i la satisfacció de que el nou orgue del monestir pugui esdevenir eina de servei musical a la nostra comarca.
En aquest acte, es va repassar el procés que el monestir ha seguit fins a poder comptar amb aquest instrument de gran qualitat, amb acompanyament de diapositives explicatives. També, es va fer un repàs exhaustiu al programa d’aquest Festival i tots els presents van poder constatar el gran esforç que ha significat i significa el poder portar a Poblet, organistes d’aquest prestigi internacional.
Finalment, i després de deixar clar que qualsevol suport per petit que sigui sempre serà benvingut, es va fer avinent que no es descarten noves activitats com audicions per a grups, vinculades amb el nou orgue.
Les interpretacions
Les interpretacions del Festival seran a càrrec de tres organistes de prestigi mundial. El dia 19 d’octubre, a dos quarts de deu de la nit, l’organista anglès Christopher Herrick interpretarà obres de J.S. Bach, D. Buxtehude i J. Reubke, entre d’altres. En 1983 enregistrà a Westminster un àlbum titulat «Organ Fireworks» a compte d’Hyperion Records, al qual seguirien més de 40 CD, amb enregistraments de gran qualitat d’instruments considerats els millors del món. Actualment, s’ha proposat de continuar tocant en les grans catedrals, prestigioses sales de concerts i esglésies magnífiques els més bells instruments, mentre la salut, les forces i l’acolliment del públic li ho permetin.
El dia 16 de novembre, sempre a dos quarts de deu de la nit, l’organista francès Olivier Vernet farà sonar les notes de les obres de F. Couperin, N. de Grigny i O. Messiaen, entre d’altres. A Vernet se’l considera un dels més brillants representants de l’escola francesa d’orgue: en 20 anys ha ofert més de 800 concerts, invitat pels festivals més importants del món, i ha enregistrat més de 90 CD. En 2006 succeí René Saorgin a la prestigiosa tribuna dels grans orgues de la Catedral de Mònaco. Imparteix classes a l’Académie de Musique Rainier III de Mònaco i al Conservatoire à Rayonnement Régional de Niça, i és el director artístic del Festival Internacional d’Orgue de Mònaco i del Festival d’Orgue de Mougins.
Finalment el dia 23 de novembre, l’organista alemany Ludger Lohmann, ens oferirà un concert centrat en J. S. Bach, P. Hindemith i F. Liszt. Lohmann és professor d’orgue al Conservatori de Colònia (1979-1983). Des de 1983 és titular d’una classe d’orgue al Conservatori, i organista titular de la Catedral de Stuttgart. Professor a la Universitat de Hartford (USA) en 1989. Ha realitzat diversos recitals a Europa, Amèrica del Nord i del Sud, Japó, Corea, a més d’enregistraments per a la ràdio, la televisió i discs. Professor de nombrosos cursos d’estiu i membre del jurat de diversos concursos internacionals.
Les entrades ja són a la venta i es poden adquirir per Ticketmaster o a la Recepció del Monestir
El Festival, dirigit per Josep Antoni Peramos, monjo de Poblet, farà sonar l’Orgue Major, obra del mestre orguener Andreas Metzler, de la prestigiosa casa suïssa Metzler Orgelbau. Aquest instrument, de recent construcció, és de composició i harmonització barroques, amb 61 registres repartits en tres teclats manuals i pedal. El nombre de tubs és d’uns 3.500, el més gran dels quals té uns 5 metres de longitud, i 1 centímetre el més petit. Secret construït en roure. Teclat de transmissió mecànica suspesa. Transmissió de notes totalment mecànica. Caixa de roure massís, dissenyada d’acord amb la sòbria estètica cistercenca de l’església abacial de Poblet.
L’acte de presentació a la nostra comarca es va fer aquest passat dimarts dia 1 d’octubre, en el marc de la sala d’actes de l’Hostatgeria del monestir. En l’acte de presentació, el pare Abat va voler fer avinent la voluntat i la satisfacció de que el nou orgue del monestir pugui esdevenir eina de servei musical a la nostra comarca.
En aquest acte, es va repassar el procés que el monestir ha seguit fins a poder comptar amb aquest instrument de gran qualitat, amb acompanyament de diapositives explicatives. També, es va fer un repàs exhaustiu al programa d’aquest Festival i tots els presents van poder constatar el gran esforç que ha significat i significa el poder portar a Poblet, organistes d’aquest prestigi internacional.
Finalment, i després de deixar clar que qualsevol suport per petit que sigui sempre serà benvingut, es va fer avinent que no es descarten noves activitats com audicions per a grups, vinculades amb el nou orgue.
Les interpretacions
Les interpretacions del Festival seran a càrrec de tres organistes de prestigi mundial. El dia 19 d’octubre, a dos quarts de deu de la nit, l’organista anglès Christopher Herrick interpretarà obres de J.S. Bach, D. Buxtehude i J. Reubke, entre d’altres. En 1983 enregistrà a Westminster un àlbum titulat «Organ Fireworks» a compte d’Hyperion Records, al qual seguirien més de 40 CD, amb enregistraments de gran qualitat d’instruments considerats els millors del món. Actualment, s’ha proposat de continuar tocant en les grans catedrals, prestigioses sales de concerts i esglésies magnífiques els més bells instruments, mentre la salut, les forces i l’acolliment del públic li ho permetin.
El dia 16 de novembre, sempre a dos quarts de deu de la nit, l’organista francès Olivier Vernet farà sonar les notes de les obres de F. Couperin, N. de Grigny i O. Messiaen, entre d’altres. A Vernet se’l considera un dels més brillants representants de l’escola francesa d’orgue: en 20 anys ha ofert més de 800 concerts, invitat pels festivals més importants del món, i ha enregistrat més de 90 CD. En 2006 succeí René Saorgin a la prestigiosa tribuna dels grans orgues de la Catedral de Mònaco. Imparteix classes a l’Académie de Musique Rainier III de Mònaco i al Conservatoire à Rayonnement Régional de Niça, i és el director artístic del Festival Internacional d’Orgue de Mònaco i del Festival d’Orgue de Mougins.
Finalment el dia 23 de novembre, l’organista alemany Ludger Lohmann, ens oferirà un concert centrat en J. S. Bach, P. Hindemith i F. Liszt. Lohmann és professor d’orgue al Conservatori de Colònia (1979-1983). Des de 1983 és titular d’una classe d’orgue al Conservatori, i organista titular de la Catedral de Stuttgart. Professor a la Universitat de Hartford (USA) en 1989. Ha realitzat diversos recitals a Europa, Amèrica del Nord i del Sud, Japó, Corea, a més d’enregistraments per a la ràdio, la televisió i discs. Professor de nombrosos cursos d’estiu i membre del jurat de diversos concursos internacionals.
Les entrades ja són a la venta i es poden adquirir per Ticketmaster o a la Recepció del Monestir
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
