Matias Vives renuncia al càrrec de regidor de Montblanc al ser imputat penalment pel cas Catalunya Caixa

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
A principi del mes de setembre van ser imputats diversos càrrecs de l’entitat Catalunya Caixa entre els quals es troba, segons ha pogut saber aquest setmanari, el regidor de Montblanc, Matias Vives.

L’advocat i economista es troba doncs inclòs dins la llista en la qual hi ha també més de cinquanta càrrecs imputats de l’entitat bancària (estava dins el Consell d’Administració l’any 2010). Càrrecs que la Fiscalia Anticorrupció hauria denunciat per una administració deslleial. De fet, segons s’apunta, el jutge del cas va decidir portar a declarar tots els membres del Consell d’Administració, declaracions que es començaran a realitzar els propers dies.

El mateix Matias Vives no ha rebut la notificació oficial d’aquesta imputació fins aquesta setmana i, un cop rebuda, ha presentat la seva renúncia com a regidor de l’Ajuntament de Montblanc, fet que realitza per la seva pròpia voluntat, ja que, tal com ha declarat a aquesta redacció: “ho faig per ètica personal, crec que cal fer-ho així”.

Vives va presentar la renúncia al càrrec del consistori montblanquí dimecres al matí (se’n pot veure la carta presentada annexa a aquesta notícia). Ara Josep Ardila passarà a formar part, doncs, de l’equip de govern, ja que era el següent en la llista de l’Entesa, partit que encapçalava Matias Vives.

Carta de Matias Vives presentada a l’Ajuntament de Montblanc
Benvolgut Alcalde,

Uns breus mots per fer-te avinent la renúncia al càrrec de regidor del nostre ajuntament, com a conseqüència de la decisió judicial  d’imputar-me penalment, junt a una cinquantena de persones més, pel fet d’haver votat favorablement el sou del Director General de Caixa de Catalunya, a començaments de l’any 2010, quan formava part del seu consell d’administració.

Crec sincerament que la imputació és un despropòsit jurídic, però l’entenc des de les turbulències socials generades al voltant de tot allò que ha tingut a veure amb les institucions financeres d’aquest país. Cap retret cap al Fiscal, ni cap al Jutge.

Sóc conscient que cap llei m’obliga a renunciar al càrrec, però ho faig des de l’íntima i personal convicció que aquells a qui ens agrada ocupar-nos de la cosa pública no només hem de ser honestos, sinó també semblar-ho. L’ajuntament de Montblanc està jugant molt fort i en molts àmbits. Hem assolit un govern d’unitat potent i amb capacitat de lideratge social col·lectiu. I tot això no es pot veure perjudicat pel fet de tenir entre els seus membres una persona imputada; ens afebliria; i jo no vull afeblir Montblanc ni el seu govern. No vull ser l’excusa fàcil per atacar unes “maneres de fer” a les quals  m’hagués agradat contribuir fins assolir-ne l’excel·lència.

He acceptat sempre les regles del joc d’una democràcia -segurament imperfecta-, i me les he d’aplicar encara que ningú m’ho demani, i encara que estigui íntimament convençut que no hi ha res que sigui penalment punible en la meva actuació com a conseller d’aquella caixa d’estalvis.
No voldria acabar sense aprofitar l’avinentesa per agrair a tots els montblanquins i montblanquines l’oportunitat que m’han donat de servir al meu poble i a la meva gent. Molt especialment als votants de L’Entesa que ho varen fer possible, i de manera molt més especial a aquelles persones que durant aquests casi 2 anys i mig m’han ajudat a equivocar-me el mínim possible. Serveixi també l’agraïment per la totalitat de treballadors i treballadores de la casa de la vila, que m’han fet la feina molt fàcil i agradable.

No cal dir que et faig oferta de col·laboració –a tu i a tots els regidors i regidores– per tot allò en què considereu que pugui ser útil a la gent de Montblanc, i que si en alguna actuació, opinió o comentari he molestat algú –polític, tècnic, funcionari o treballador– en demano sinceres disculpes; mai va ser, segur, la meva intenció.

Deixar un càrrec públic no vol dir renunciar a les idees, de manera que ens seguirem trobant a totes les trinxeres que tinguin a veure amb la defensa dels drets dels treballadores, de la gent que menys té, dels pagesos, dels autònoms, del medi ambient, i, com no, la dels drets nacionals, fins assolir la llibertat plena concretada en la independència de Catalunya.


Molt cordialment.

Matias Vives March.
Regidor de L’Entesa de Montblanc.

Montblanc, a 9 d’octubre de 2013
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres