Viatge cultural de la Germandat de la Santíssima Trinitat

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Dia 6 d’octubre a les 7:30 del matí, pujant a l’autocar amb més de cinquanta persones, i amb ganes de passar un bon dia, vàrem emprendre viatge a la província d’Osca a visitar aquells indrets que molts de nosaltres no havíem tingut l’oportunitat de conèixer.
Visita a les Bodegues IRIUS, catedral del vi de Somontano. Allí vàrem poder contemplar, en primer lloc, l’espectacular edifici futurista. Un cop dins, a la sala d’audiovisuals, ens van mostrar tots els seus avenços tecnològics i el sistema més modern en l’elaboració de vins. La visita es va acabar de completar amb un recorregut per les seves bodegues.
Visita al Santuari de Torreciutat. El Santuari de Torreciutat és un temple de peregrinació dedicat a la Mare de Déu que està situat a Secastella, a prop de la localitat de Lo Grau (Osca). Fou promogut el 1975 pel fundador de l’Opus Dei, Josep Maria Escrivà de Balaguer, en honor de la imatge de la Mare de Déu que era venerada en una ermita propera. El santuari de Torreciutat, juntament amb el de Lurdes, Montserrat i el del Pilar conformen la Ruta mariana.
Dinar al Roda de Isábena. És la localitat més petita d’Espanya declarada com a seu catedralícia. Ha estat declarada Monument Nacional. Un esplèndid dinar on tots vàrem recuperar les energies per a poder continuar gaudint de les visites a la tarda.
Visita a la Catedral de Sant Vicente màrtir de Roda de Isàbena del segle X. A l’interior de la Catedral, reposen les restes de San Valero i el sarcòfag de San Ramon, així com també les restes de set bisbes. El claustre, presenta gravats als arcs i als murs laterals que fan referència als personatges més influents de l’església.
De tornada a casa i per acabar d’endolcir el dia, visitàrem la Casa de Xocolates Bresco de Benabarre. Sens dubte que aquest viatge, com tots els que organitza la Germandat, va deixar molts bons records i, a més, bon sabor de boca.
Visita a les Bodegues IRIUS, catedral del vi de Somontano. Allí vàrem poder contemplar, en primer lloc, l’espectacular edifici futurista. Un cop dins, a la sala d’audiovisuals, ens van mostrar tots els seus avenços tecnològics i el sistema més modern en l’elaboració de vins. La visita es va acabar de completar amb un recorregut per les seves bodegues.
Visita al Santuari de Torreciutat. El Santuari de Torreciutat és un temple de peregrinació dedicat a la Mare de Déu que està situat a Secastella, a prop de la localitat de Lo Grau (Osca). Fou promogut el 1975 pel fundador de l’Opus Dei, Josep Maria Escrivà de Balaguer, en honor de la imatge de la Mare de Déu que era venerada en una ermita propera. El santuari de Torreciutat, juntament amb el de Lurdes, Montserrat i el del Pilar conformen la Ruta mariana.
Dinar al Roda de Isábena. És la localitat més petita d’Espanya declarada com a seu catedralícia. Ha estat declarada Monument Nacional. Un esplèndid dinar on tots vàrem recuperar les energies per a poder continuar gaudint de les visites a la tarda.
Visita a la Catedral de Sant Vicente màrtir de Roda de Isàbena del segle X. A l’interior de la Catedral, reposen les restes de San Valero i el sarcòfag de San Ramon, així com també les restes de set bisbes. El claustre, presenta gravats als arcs i als murs laterals que fan referència als personatges més influents de l’església.
De tornada a casa i per acabar d’endolcir el dia, visitàrem la Casa de Xocolates Bresco de Benabarre. Sens dubte que aquest viatge, com tots els que organitza la Germandat, va deixar molts bons records i, a més, bon sabor de boca.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
