"Les millores no s’haurien assolit sense l’Associació"
Pep Lloses President de l’Associació de Veïns i Amics de Belltall

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Com valora la tasca feta per l’Associació de Veïns i Amics de Belltall amb vostè al capdavant i qui és i a què es dedica en Pep Lloses?
Jo sóc nascut a Sarral, casat a Belltall i treballo d’enginyer en una empresa multinacional.
L’Associació de Veïns té quasi vint-i-cinc anys de vida i jo la presideixo des de fa onze anys.
Durant aquests anys, s’han realitzat moltes millores treballant amb les administracions. Cal destacar la millora del clavegueram i xarxa d’aigua, el Passeig de l’Om, la instal·lació de semàfor a Belltall. També la creació i consolidació de la Festa de l’All de Belltall i la col·laboració amb l’Agrupació de productors d’all de Belltall, la Comissió de Festes per la Festa Major, l’edició trimestral de la revista Belltall, creació d’ una pàgina web. Bé la Junta ha fet un grapat de coses per millorar la qualitat de vida del poble i també per dinamitzar l’activitat cultural i social.
Com va sorgir la idea de l’Associació i com arribes a la presidència?
L’Associació es va formar per tal de millorar la qualitat de vida dels habitants i amics de Belltall. Cal dir que el Municipi de Passanant i Belltall el formen molts pobles. Passanant, Belltall, la Glorieta, la Sala, el Fonoll, la Pobla de Ferran i cadascun d’ells té unes característiques i unes necessitats. L’Associació es va crear per assegurar que Belltall adquirís totes les millores necessàries treballant amb totes les administracions.
Jo vaig arribar a la presidència per casualitat, era membre de la Junta i el president d’aquell moment va dimitir i em van dir que jo havia de ser el president, ho vaig acceptar pensant que seria un període transitori i curt, però des de llavors ja han passat onze anys.
Com veu la situació actual de Belltall i amb relació a com estava quan es va crear l’Associació?
Ha millorat moltíssim, recordo fa vint-i-cinc anys que no estaven asfaltats els carrers, hi havia un sol telèfon al poble, el Casal Municipal era vell. L’Associació, amb col·laboració amb l’alcalde Ramon Aloy (que en pau descansi) i amb l’Albert Bagué, que el va substituir, van realitzar un grapat d’obres de millores al poble, les ja esmentades i també la pista poliesportiva, enllumenat nou, nous dipòsits d’aigua. En resum, que des del punt de vista d’infraestructures, al poble no li falta res. Totes aquestes millores no s’haurien assolit sense l’existència de l’Associació de Veïns.
Ha estat ben compresa la tasca de l’Associació des dels governs municipals de Passanant?
Tal com he comentat, el municipi el formen cinc pobles I nosaltres busquem les millores per Belltall. En aquests anys, ja he treballat amb tres alcaldes i hi ha hagut moments de tot. Els alcaldes són càrrecs polítics i treballen amb els partits i pel municipi. Nosaltres, com Associació, treballem pel poble sense cap indicació política. Recordo que, quan es van iniciar els parcs eòlics, hi havia gent a favor i en contra, i vam establir reunions informatives per explicar-ho amb l’Ajuntament. També vam fer una consulta popular amb urnes al casal municipal on els socis i les sòcies van votar per decidir quina opció preferien per la variant del Belltall. Actualment, amb l’Ajuntament tenim diferències pel tancament de la sala del Casal Municipal.
D’on sorgeixen les tibantors?
Amb els alcaldes anteriors, Ramon Aloy i Albert Bagué, les tibantors van sortir per posicions diferents en aspectes com els parcs eòlics, i eren degudes a posicionaments diferents de l’Associació i del Municipi (a vegades, a causa de les directives dels partits polítics). Amb l’alcaldessa actual, les diferències van sorgir quan es va tancar la sala del Casal Municipal. La sala ha estat des de fa més de quaranta anys el punt de trobada de tots els veïns: sopars, festes de cap any, teatre, ping-pong, partides de botifarra... Però l’Ajuntament va treure un decret i la va tancar. Des de llavors, hem intentat que es tornès a obrir, però no n’hem sortit encara. Pot ser a la propera legislatura.
Finalment, per què es va dissoldre la Junta i quin futur veus a la localitat?
La Junta no s’ha dissolt mai. Els càrrecs es van renovant, hi ha persones que hi portaven vint-i-cinc anys i volien descansar, altres per defunció, com el nostre benvolgut Jordi de Ca l’Anton. Llavors hi ha gent més jove que vol dedicar el seu temps lliure a fer activitats pel poble i han entrat a la Junta. Hi ha algun que porta des de la fundació. Bé els pobles petits van perdent habitants fixos, però els caps de setmana i els estius a la gent li agrada venir al poble. Respecte al futur, és difícil predir, ara hi ha gent nova que compra cases i s’instal·la al poble o hi ve el cap de setmana. Caldria polítiques que motivessin els més joves a poder viure als pobles amb avantatges (menys impostos). El futur serà el que construeixin entre tots els que hi viuen i hi vénen els cap de setmana.
Jo sóc nascut a Sarral, casat a Belltall i treballo d’enginyer en una empresa multinacional.
L’Associació de Veïns té quasi vint-i-cinc anys de vida i jo la presideixo des de fa onze anys.
Durant aquests anys, s’han realitzat moltes millores treballant amb les administracions. Cal destacar la millora del clavegueram i xarxa d’aigua, el Passeig de l’Om, la instal·lació de semàfor a Belltall. També la creació i consolidació de la Festa de l’All de Belltall i la col·laboració amb l’Agrupació de productors d’all de Belltall, la Comissió de Festes per la Festa Major, l’edició trimestral de la revista Belltall, creació d’ una pàgina web. Bé la Junta ha fet un grapat de coses per millorar la qualitat de vida del poble i també per dinamitzar l’activitat cultural i social.
Com va sorgir la idea de l’Associació i com arribes a la presidència?
L’Associació es va formar per tal de millorar la qualitat de vida dels habitants i amics de Belltall. Cal dir que el Municipi de Passanant i Belltall el formen molts pobles. Passanant, Belltall, la Glorieta, la Sala, el Fonoll, la Pobla de Ferran i cadascun d’ells té unes característiques i unes necessitats. L’Associació es va crear per assegurar que Belltall adquirís totes les millores necessàries treballant amb totes les administracions.
Jo vaig arribar a la presidència per casualitat, era membre de la Junta i el president d’aquell moment va dimitir i em van dir que jo havia de ser el president, ho vaig acceptar pensant que seria un període transitori i curt, però des de llavors ja han passat onze anys.
Com veu la situació actual de Belltall i amb relació a com estava quan es va crear l’Associació?
Ha millorat moltíssim, recordo fa vint-i-cinc anys que no estaven asfaltats els carrers, hi havia un sol telèfon al poble, el Casal Municipal era vell. L’Associació, amb col·laboració amb l’alcalde Ramon Aloy (que en pau descansi) i amb l’Albert Bagué, que el va substituir, van realitzar un grapat d’obres de millores al poble, les ja esmentades i també la pista poliesportiva, enllumenat nou, nous dipòsits d’aigua. En resum, que des del punt de vista d’infraestructures, al poble no li falta res. Totes aquestes millores no s’haurien assolit sense l’existència de l’Associació de Veïns.
Ha estat ben compresa la tasca de l’Associació des dels governs municipals de Passanant?
Tal com he comentat, el municipi el formen cinc pobles I nosaltres busquem les millores per Belltall. En aquests anys, ja he treballat amb tres alcaldes i hi ha hagut moments de tot. Els alcaldes són càrrecs polítics i treballen amb els partits i pel municipi. Nosaltres, com Associació, treballem pel poble sense cap indicació política. Recordo que, quan es van iniciar els parcs eòlics, hi havia gent a favor i en contra, i vam establir reunions informatives per explicar-ho amb l’Ajuntament. També vam fer una consulta popular amb urnes al casal municipal on els socis i les sòcies van votar per decidir quina opció preferien per la variant del Belltall. Actualment, amb l’Ajuntament tenim diferències pel tancament de la sala del Casal Municipal.
D’on sorgeixen les tibantors?
Amb els alcaldes anteriors, Ramon Aloy i Albert Bagué, les tibantors van sortir per posicions diferents en aspectes com els parcs eòlics, i eren degudes a posicionaments diferents de l’Associació i del Municipi (a vegades, a causa de les directives dels partits polítics). Amb l’alcaldessa actual, les diferències van sorgir quan es va tancar la sala del Casal Municipal. La sala ha estat des de fa més de quaranta anys el punt de trobada de tots els veïns: sopars, festes de cap any, teatre, ping-pong, partides de botifarra... Però l’Ajuntament va treure un decret i la va tancar. Des de llavors, hem intentat que es tornès a obrir, però no n’hem sortit encara. Pot ser a la propera legislatura.
Finalment, per què es va dissoldre la Junta i quin futur veus a la localitat?
La Junta no s’ha dissolt mai. Els càrrecs es van renovant, hi ha persones que hi portaven vint-i-cinc anys i volien descansar, altres per defunció, com el nostre benvolgut Jordi de Ca l’Anton. Llavors hi ha gent més jove que vol dedicar el seu temps lliure a fer activitats pel poble i han entrat a la Junta. Hi ha algun que porta des de la fundació. Bé els pobles petits van perdent habitants fixos, però els caps de setmana i els estius a la gent li agrada venir al poble. Respecte al futur, és difícil predir, ara hi ha gent nova que compra cases i s’instal·la al poble o hi ve el cap de setmana. Caldria polítiques que motivessin els més joves a poder viure als pobles amb avantatges (menys impostos). El futur serà el que construeixin entre tots els que hi viuen i hi vénen els cap de setmana.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
