El Departament de Salut ha decretat una epidèmia de grip a Catalunya

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Aquesta setmana s’ha confirmat per part de l’Agència de salut Pública de Catalunya la situació d’epidèmia de grip a l’haver-se multiplicat els casos i haver-se superat el llindar de 100 casos per cada 100.000 habitants.

No obstant això, cal considerar la situació com a habitual per a l’època de l’any, tot i que ha arribat uns dies abans respecte de l’hivern passat. A més, encara falta passar els mesos de més fred de l’any, que són el gener i el febrer. Així, doncs, s’espera que es detectin nous casos de grip en les properes setmanes.

La grip és una malaltia respiratòria causada pel virus gripal. Els virus gripals es classifiquen en diferents tipus (A,B,C) i subtipus, la circulació dels quals varia d’una temporada a una altra. El virus gripal A circula habitualment en totes les temporades gripals.

La grip provoca cruiximent en la persona malalta i febre alta durant dos o tres dies. Es recomana fer repòs, ja que aquesta pot durar prop d’una setmana. Els símptomes són tos seca, cruiximent, mal de cap i de coll, secreció nasal, etc.

Les persones sanes poden passar la grip sense acudir al metge. Per contra, sí que ho han de fer les persones grans i les qui pateixen d’alguna malaltia crònica.

Per evitar contagis, és molt important prendre mesures d’higiene, com evitar tossir i esternudar a l’aire, utilitzar mocadors d’un sol ús i rentar-se les mans molt
freqüentment.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres