Santa Coloma de Queralt vol reactivar la Taula del Gaià per conservar, gestionar i posar en valor el riu
S'aprovava una moció en aquest sentit en el darrer ple celebrat a l'Ajuntament de Santa Coloma de Queralt

El dijous dia 16 d’abril es va celebrar Ple Municipal Ordinari de l’Ajuntament de Santa Coloma de Queralt, destacant l’aprovació de la moció de sol·licitud de reactivació de la Taula del Gaià com a eina d’implicació institucional en la gestió del Riu Gaià i els seues espais naturals associats.
El riu Gaià i el seu entorn constitueixen un dels corredors ecològics i espais naturals de major valor ambiental del Camp de Tarragona, amb una elevada biodiversitat, presència d’hàbitats d’interès comunitari, Espais Naturals protegits, zones forestals i agrícoles d’alt valor paisatgístic i ambiental, així com un paper clau en la connectivitat ecològica del territori. Els municipis de la conca del Gaià, entre els quals l’Ajuntament de Santa Coloma de Queralt, han manifestat reiteradament la seva voluntat de participar activament en la conservació, la gestió sostenible i la posada en valor del medi natural i rural del seu àmbit territorial.
L’Ajuntament de Santa Coloma es va adherir a la Taula del Gaià impulsada per la Diputació de Tarragona i a la Taula de Governança impulsada en el marc de les subvencions de la Generalitat de Catalunya a entitats ambientals sense ànim de lucre de Catalunya per al finançament de projectes que millorin l’estat de conservació del patrimoni natural i la biodiversitat en els espais naturals protegits en col·laboració amb els ens locals, espais de treball que han comptat amb una elevada participació i amb un interès clar per part de bona part dels municipis implicats. Els municipis coincideixen amb la necessitat de disposar d’una eina estable que faciliti la gestió dels espais naturals, els aporti criteris tècnics, suport administratiu i acompanyament en la conservació, restauració i dinamització.
Aquesta Taula es creu un pas previ destacat per definir, impulsar i encaminar la creació d’una figura estable de gestió. Així, se sol·licita a la Diputació de Tarragona i a la Generalitat de Catalunya que incrementi la seva implicació en la gestió, conservació i posada en valor del riu Gaià i dels espais naturals associats. A la vegada s’insta a reactivar la Taula del Gaià, com a eina de coordinació i on siguin representades les diverses administracions competents i entitats del territori.
La moció es va aprovar al ple per unanimitat dels assistents.
